Arbete utomlands

Centrumkyrkan samarbetar med missionärer på flera olika håll i världen. Fyra av dessa samarbeten är med personer som har stark anknytning till vår församling. Genom dina gåvor till församlingen stöder du deras arbete ekonomiskt, men du kan också skicka en personlig gåva till dem.

Senaste uppdatering: Klingbergs februari -24, Bilder från Lamas mars -24

Annica och Daniel Cisneros, Argentina

Annica och Daniel har bott i Mora, men har under lång tid arbetat i Salta, Argentina. Där har de planterat en församling som heter ”Casa de Dios” – en församling som vuxit kraftigt. Idag är den en stark aktör i socialt och ekonomiskt utsatta områden i hela regionen.

Vill du stöda Annicas och Daniels arbete?
Sätt då in din gåva på

clearingnummer: 6467 och kontonummer: 598 589 392

Hälsning från Annica och Daniel:

December 2023
(Tidigare hälsning)

Församlingsbrev oktober 2022

Julbrev 2021

Salta 2020 04 10

AnnaSara, Diwas och Timoteus Lama, Indien

AnnaSara har varit pastor i Centrumkyrkan och flyttade 2015 till Indien. Där arbetar hon och hennes man Diwas med plantering av nya församlingar, i området kring Siliguri. I området bor några av världens allra fattigaste och församlingarna arbetar på många sätt för att hjälpa till en bättre tillvaro.

Vill du stöda AnnaSaras och Diwas arbete?
Sätt då in din gåva på
clearingnummer: 6467 och kontonummer: 294 637 028

Hälsning från AnnaSara och Diwas:

Bilder från Lamas mars -24

Församlingsbrev

Updates in lockdown

Tidningen Världen idag har skrivit en artikel om familjen:

Mission Barnabas, Bangladesh

Föreståndare och pastor Tord Johansson och pastor Evabritt Johansson arbetar med mission i Bangladesh, södra Asien.

Här kan du läsa om verksamheten (http://www.missionbarnabas.se/index.html).

Hälsningar från Mission Barnabas:

Nyhetsbrev April 2022

Nyhetsbrev April 2020

Bengt och Susanne Klingberg, Afrika

Hälsning från Klingbergs:

Klingbergs februari 2024

Klingbergs januari 2024

Klingbergs november -23 (del 1) , (del 2), (del 3), (del 4), (del 5). OBS! Flera delar.

Nyhetsbrev okt 2023

Nyhetsbrev sept 2023

Nyhetsbrev nov 2022

Nyhetsbrev oktober 2022